Matematika
- manipulativní činnosti vedoucí ke zvládnutí
násobilky
- např. práce s drobnými předměty (balené bonbony, papírové penízky, žetonky, kinder
hračky apod.)
- děti si připraví papír A4, který si rozdělí na 10 částí
- formou
slovních úloh: Rolík měl 16 Kč. Peníze si rozdělil na polovinu a dal si je do kasičky a sáčku. Kolik
Kč měl v sáčku a kolik v kasičce?
- dané slovní úlohy tvoříme do příkladu (později lze
trénovat již i zápis)
- další formy procvičování: jsme stále v násobcích 2 - tleskání, dupání,
hra na hudební nástroj (bubínek, xylofon, aj. hudební nástroje, které můžete mít doma) každý tón
apod. násobíme 2
- lze udělat i opačně (dělení - musíte to dětem říci předem)
- prsty:
ukažte počet prstů - opět násobíme
- používání tabulky násobků: orientace v tabulce, řádek a
sloupec
- vyhledávání výsledků (jak násobení, tak dělení)
- zpaměti řadu násobků 2 - tam
i zpět
- ROZŠÍŘENÍ: čísla do 10 - i anglicky
- zadávat příklady na násobení (lze i
zkoušet dělení)
- ROZŠÍŘENÍ: příklady lze zapisovat barevně a barvy opět říkat v
angličtině
- kartičky s násobky 2: ústně zadat příklady a dítě zvedne příslušnou
kartičku
- ROZŠÍŘENÍ: 1 pár - lze opět dát do násobilky
- např. kolik máš uší - 1 pár
čili 2, 1 pár nohou čili 2 - vytvoř příklad, kolik uší a nohou máš dohromady 2 páry x 2 kusy =
4
- ROZŠÍŘENÍ: vyjmenuj další části těla
- TV CHVILKA: píseň "Hlava , ramena, kolena,
palce"
- v součinnosti s rodiči: pohladíme se navzájem 3 x 2; uděláme dřep 6 x 2; protáhneme
se jako kočička 4 x 2 apod.
- frekvence počítání: několikrát za den - formou hry
- např.
Maminka myje nádobí a umyla 2 vidličky, 2 nože, 2 polévkové lžíce, 2 čajové lžičky a 2 vařečky:
kolik příborů jsem umyla, Vašíku? Maminko, to je 5 x 2 a to se = 10, výborně, Vašíku!
apod.
- dělení: určitý počet drobných předmětů do několika hromádek po 2 (stále jsme v
násobcích 2)
- vše trénovat podobným způsobem jako násobení
- slovní úlohy zkoušejte
zpočátku společně
- nechte děti vymýšlet slovní úlohy
- dril: zapište sloupec příkladů
na násobení, dělení, sčítání, odčítání do 100 bez přechodu i s
přechodem
Český
jazyk
- slabiky dě, tě, ně: kde se píše háček!!!
- postupujte
podle úkolů v učebnici: pečlivě procvičujte
- v běžném denním režimu: využijte každou
příležitost
- např. Karolínko, přines mi prosím můj svetr.
- Kolik má věta slov?
Čím začíná? Vyhledej podstatná jména. Jak je poznáš? Co to vlastně jsou podstatná jména? Najdi
sloveso. Co jsou to slovesa? Co nám říkají? Jaké ú/ů napíšeš ve slově můj a proč?
- ROZŠÍŘENÍ:
Karolínko, vyjmenuj mi, kde všechno je v naší rodině
- ROZŠÍŘENÍ: názvy osob v
angličtině
- procvičujte krátké diktáty na již probrané gramatické jevy
- čtení: čtěte
každý den! zapisujte si do notýsku domácí četba
- rozebírejte úryvek, stránku či
kapitolu, kterou děti přečetly
- ROZŠÍŘENÍ: namaluj obrázek - popiš ho vlastními slovy
(vyprávění)
- využívejte portály k procvičování (viz nabídka v sekci Zábava a volný
čas)
- pracovní sešit: 1 stránku denně
- psaní: 1 - 2 stránky denně (podle
obsahu)
- kontrolujte děti při psaní
- - dbejte na správné návyky: sezení, úchop pera,
psaní písmen, osvětlení, vyvětrání, dostatek místa na stole
apod.
Prvouka
- opakování:
Česká republika
- státní symboly, města, Praha - památky
- rodina: členové rodiny,
širší rodina,pomoc rodičům - domácí práce
- domov: pokojové rostliny - péče o ně: lze
vykonávat i doma
- domácí mazlíčci: péče o ně
- povolání: jaké kdo má povolání, jak a v
čem se liší; odpočinek
- jaro: popis přírody v tomto období
- DOPLNĚNÍ: vyjmenuj roční
období, měsíce
Výtvarná výchova a pracovní
činnosti
- kresba velikonočních vajíček, zajíčků
apod.
- výroba velikonočních dekorací
- pletení pomlázky (kdo má možnost....a
chce)
- OBOHACENÍ: co jsou to Velikonoce, co
znamenají
Tělesná
výchova
- v případě možnosti jít ven - procházky, lehký běh,
protažení těla, jízda na kole, koloběžce
- OBOHACENÍ: co vše musíš mít na sobě jako
povinnou výbavu při jízdě na kole
- doma: posilovací cviky, protažení
svalů
Hudební
výchova
- zpěv lidových písní vztahujících se k jaru ( o zvířatech,
kytičkách, přírodě)
- poslech
písní